Search This Blog

Sunday, January 2, 2011

Mari Jawab teka-teki....

Cuba jawab dahulu, kalo x dapt jwapan,boleh tengok jawapan kat bawah...


1. Kalau masuk kandang kambing mengembek, kalau masuk kandang harimau?

2. Apa dia: ayam di luar, ikan di dalam?

3. Ada seekor monyet dikejar seekor harimau. monyet ini memanjatlah satu pokok ni. bila dah sampai half-way, rupa-rupanya ada sekor ular sawa kat atas pokok tu. camana monyet tersebut ingin menyelamatkan dirinya?

4. Banyak-banyak tempat, di manakah air tidak pernah cerah?


5. Buta apakah yang boleh nampak?


6. Kalau semua binatang jadi ikan, ikan jadi apa?

7. Banyak-banyak jenis ikan, ikan apakah yg selalu sakit perut?

8. Apa dia: bila kecik dia hitam, bila besar dia putih?

9. Banyak-banyak singa, singa apa yg tak makan daging?

10. Kenapa hidung lembu berair?

11. Burung apakah yang paling penyayang?

12. Kenderaan apakah yang paling tua di dunia ini?

13. Lembu apakah yang selalu dicari?

14. Kalau seorang, sendiri tahu. kalau berdua, dua-dua sama tahu. bertiga tiada siapa yang tahu kecuali orang yg buat. kalau berempat, lagi lah tak tahu .... apa dia?

15. Bom apa yang tidak pernah meletup?

16. Kereta apa yang orang tak pernah panggil kereta?

17.Dalam banyak-banyak negara, negara manakah tidak boleh duduk?






Jawapannya ialah:

1. Mngucaplah dua kalimah syahadat sebelum kena ngap

2. Ikan sardin cap ayam

3. Tak payahlah korang pikir camana monyet tu nak selamatkan diri beliau, banyak lagi masalah korang kena pikir....betoi x??

4. Air hitam

5. Buta hati & buta perut

6. Ikan jadi banyaklah

7. Ikan kembung

8. Michael jackson

9. Singapura

10. Lembu tak tahu kesat hidung dengan tisu .... lagi satu, bau tuan dia ..hahahaha

11. Burung belatuk .... sebab dia bela atuk

12. Motosikal & basikal ..... sebab dia ada tongkat

13. Lembu yang hilang

14. Kentut

15. Bomba & kuih bom

16. Teksi

17. Negaraku





Cerita Ayam & Lembu



Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!


Lembu : Kenapa kau kata macam tu?

Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!

Lembu : Hah! Buat apa pulak?

Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada 
juga waris aku bila aku dah tak de nanti.Tapi manusia ni memang tak berhati perut. 
Hari-hari dia orang makan telor aku, macam mana aku nak dapat anak!


Lembu : Alah! Kau punya masalah kecil aja!

Ayam : Maksud kau?

Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, 
hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!


Ayam : !!????? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)


Semoga Terhibur.............





hahaaaaa


1 comment:

  1. hehe.best2.lama xtergelak sorang2 bila bca something.hehe...

    ReplyDelete